DOI: https://doi.org/10.18523/lcmp2522-9281.2020.6.5-16

Семантичні структури в дискурсі американських блогів

Pavlo Zernetsky, Olena Kucherova

Анотація


Постановка проблеми. З лінгвістичного погляду цікавим є дослідження побудови дискурсу блогів як новітніх ЗМІ. На семантичному рівні важливим є поняття зв’язності дискурсу, тобто як значення пропозицій пов’язані між собою у тексті блогу. Семантичні відмінності між пропозиціями допомагають будувати дискурс залежно від інтенцій автора. Ми проводимо макрорівневий аналіз дискурсу і вивчаємо відношення між пропозиціями, що розташовані і контактно, і віддалено одна від одної в тексті блогу. Семантичні відношення між пропозиціями лежать в основі семантичних структур побудови дискурсу блогів.
Мета статті. Метою статті є визначення певних структур побудови дискурсу американських блогів із погляду семантичного комунікативно-функціонального підходу, а також з’ясування, як саме жанрові характеристики дискурсу блогів відображено у мові.
Методи дослідження. Методи дослідження передбачають відбір та аналіз інтернет-статей різних піджанрів у провідних американських блогах за 2019 рік. Було застосовано методи міжпропозитивного семантичного аналізу і метод статистичного моделювання для опису семантичних структур і піджанрових особливостей використання міжрівневих семантичних відношень.
Основні результати дослідження. Результати дослідження свідчать, що для продукування різних піджанрів блогів (у сферах політичній, соціально-культурній, економічній, технологічній і спортивній) характерним є використання автором дискурсу різних семантичних структур. Виявлено основні семантичні структури для окремих піджанрів та описано лексико-семантичні засоби розгортання змісту дискурсу.
Висновки і перспективи. Визначено типові риси дискурсу американських блогів. Семантичні структури побудови дискурсу американських блогів визначено як комбінацію певних міжрівневих переважно нееквівалентних семантичних відношень.

Матеріал надійшов 23.04.2020


Ключові слова


дискурс; дискурс-аналіз; блоги; пропозиція; мовленнєва подія; міжпропозитивні семантичні відношення

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Adams, J.-A., & Dwyer, M. A. (1982). English for academic uses: A writing workbook. Englewood Cliffs, New York.

Arnaudet, M., & Barrett, M. (1984). Approaches to academic reading and writing. Englewood Cliffs: Prentice-Hall.

Conrad, R. (2001). Process & practice. Toronto: McGraw-Hill Ryerson.

Dijk, van T. A. (2009). Society and Discourse How Social Contexts Influence Text and Talk. Cambridge University Press.

Gee, J. P. (2005). An Introduction to Discourse Analysis: Theory and Method (1999). Second Edition. London: Routledge.

Gumperz, J. (1986). Introduction. In J. Gumperz, & D. Hymes, Directions in sociolinguistics. Oxford: Basil Blackwell.

Halliday, M. A. K., & Hasan, R. (1976). Cohesion in English. London: Longman.

Hasan, R. (1984). Coherence and cohesive harmony. In J. Flood (Ed.), Understanding Reading Comprehension (pp. 181–219). Newark, Delaware: International Reading Association.

Hoey, M. P. (1991). Patterns of Lexis in Text. Oxford: Oxford University Press.

Jordan, R. (2006). Academic writing course. Harlow: Longman.

Kucherova, O. O. (2005). Semantychni stratehii i taktyky pobudovy planu zmistu brytanskoho hazetnoho novynnoho dyskursu [Semantic strategies and tactics of content construction of British newspaper news discourse]. Mandrivets, 1, 62–71 [in Ukrainian].

Kuranova, S. I. (2018). Stratehii, taktyky ta pryiomy movlennievoi diialnosti iak component modeliuvannia dyskurs-portreta movnoi osobystosti [Semantic strategies and tactics of content construction of British newspaper news discourse]. Mova: klasychne – moderne – postmoderne, 4, 33–47 [in Ukrainian].

Kuranova, S. I. (2012). Zistavnyi aspect mizhpropozytyvnykh vidnoshen v amerykanskomu ta ukrainskomu publichnykh dyskursakh [Comparative aspect of the interpropositional semantic relations in the American and Ukrainian public discourses]. Naukovi zapysky NaUKMA. Filolohichni nauky (Movoznavstvo), 137, 153–156 [in Ukrainian].

Lemke, Jay L. (2012). Multimedia and discourse analysis. In J. P. Gee, & M. Handford, (Eds.), The Routledge Handbook of Discourse Analysis (pp. 79–89). London: Routledge.

McQuade, D., & Atwan, R. (1988). Thinking in writing. New York.

Osborn, M., & Osborn, S. (2000). Public speaking. Boston: Houghton Mifflin.

Raskin V., & Weiser, I. (1987). Language and writing: Applications of linguistics to rhetoric and composition. New Jersey: Norwood.

Riabokon, H. L. (2004). Semantychni mizhpropozytsiini vidnoshennia rivnoznachnosti ta implikatsii u brytanskomu parlamentskomu dyskursi [Semantic relations between propositions of equality and implication in British parliamentary discourse]. Mandrivets, 5, 22–29 [in Ukrainian].

Sindoni, M. G. (2013). Spoken and written discourse in online interactions. London: Routledge.

Swales, J., & Feak, C. (2017). Academic writing for graduate students. Ann Arbor: The University of Michigan Press.

Zernetska, O. V. (2017). Hlobalna komunikatsiya: monohrafiya [Global communication]. Kyiv: Naukova dumka [in Ukrainian].

Zernetskyi, P. V. (1992). Riechievoie obshchieniye na anhliyskom iazykie (Kommunikativno-funktsionalnyi analiz diskursa) [Speech communication in English (Communicative-functional discourse analysis)]. Kiev: Lybid [un Russian].






Copyright (c) 2021 Pavlo Zernetsky, Olena Kucherova

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.