Ю. Шевельов про втрату я-унікальності в радянській українській рекламі
DOI:
https://doi.org/10.18523/lcmp2522-9281.2019.5.73-83Ключові слова:
реклама, маніпулятивні техніки, рекламний текст, Ю. Шевельов, публіцистика, Я-унікальність, рекламний міфАнотація
У статті розглянуто основні характеристики радянської реклами як пропагандистської технології, що також описано в публіцистиці Ю. Шевельова. Визначено, що одним із дієвих інструментів радянської агітації є відмова від Я-унікальності, репресивна мовна політика. Це вплинуло на рекламний текст, створений за часів культу особи.
Матеріал надійшов 18.08.2019
Посилання
- Halkevych, Т., & Donets, М. (2014). Ukrainskyi drukovanyi plakat 1950—1992 rokiv z fondiv Natsionalnoi biblioteky Ukrainy im. V I. Vernadskoho [Ukrainian printed poster of 1950—1992 from the collections of the National Library o f Ukraine. VI Vernadsky] (Vol. 1. Ukrainskyi drukovanyi plakat 1950-1964 rokiv z fondiv Natsionalnoi biblioteky Ukrainy im. V. I. Vernadskoho [Ukrainian printed poster 1950-1964 from funds Vernadsky National Library of Ukraine]). Kyiv: Vyd-vo Nats, b-ky Ukrainy im. V. I. Vernadskoho [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.15407/rksu.24.151
- Khazaherov, H. (2002). Polytycheskaia rytoryka [Political rhetoric]. Moskva: Nykkolo-Medya [in Russian].
- Nepyivoda, N. (2003). Interaktyvnastylistyka [Interactive stylistics]. Styli tekst, 4,6-18 [in Ukrainian].
- Sherekh, Yu. (1949). Dumky proty techii [Thoughts against the current]. [Ulm]: Ukraina [in Ukrainian].
- Shevelov, (Sherekh) Yu. (2001). Ya — mene — meni... (i dovkruhy) [I — me (and around)] (Vol. 2. V Evropi). Kharkiv; Niu-Iork: Vydannia chasopysu “Berezil”, Vydavnytstvo M. R Kots [in Ukrainian].
- Shevelov, Yu. (2014). Dorohoiu vidradianshchennia: publitsystychni ta naukovi teksty 1941—1943 rr.(Kharkivskyi period) [The road of revival]. Kharkiv: Kharkivske istoryko-filolohichne tovarystvo [in Ukrainian].
- Tytarenko, D. (2006). Liudskyi faktor v okupatsiinii periodychnii presi Skhidnoi Ukrainy (1941 — 1943 rr.) [The Human Factor in the Occupation Periodical of Eastern Ukraine (1941-1943)]. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu “Ostorozka akademiia”. Historical sciences, 7, 216-237 [in Ukrainian].
- Uzh (Universalnyi zhumal) [General magazine]. (1929). Kharkiv [in Ukrainian].
- Vakulenko, S. (2018). Prekrasnodushnist posered zhakhittia [Greatness in the midst of horror]. Retrieved from https://savchook.com/wp-content/uploads/2018/02/Shlvybrane.pdf [in Ukrainian].
- Vladymyrska, H. O., & Vladymyrskyi, P. O. (2009). Reklama [Advertising]. Kyiv: Kondor [in Ukrainian].
- Zirka, V. V. (2012). Slovo v reklame: lynhvostylystycheskyi aspekt [The word in advertising: Linguostylistic aspect]. Dnepropetrovsk [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Iryna Ivanova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
а) Автори зберігають за собою авторські права на твір на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License CC BY 4.0, котра дозволяє іншим особам вільно поширювати (копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі) та змінювати (міксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних) опублікований твір на умовах зазначення авторства.
б) Журнал дозволяє автору (авторам) зберігати авторські права без обмежень.
в) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо поширення твору (наприклад, розміщувати роботу в електронному репозитарії), за умови збереження посилання на його першу публікацію. (Див. Політика Самоархівування)
г) Політика журналу дозволяє розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у репозитаріях) тексту статті, як до подання його до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).