Ю. Шевельов про втрату я-унікальності в радянській українській рекламі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18523/lcmp2522-9281.2019.5.73-83

Ключові слова:

реклама, маніпулятивні техніки, рекламний текст, Ю. Шевельов, публіцистика, Я-унікальність, рекламний міф

Анотація

У статті розглянуто основні характеристики радянської реклами як пропагандистської технології, що також описано в публіцистиці Ю. Шевельова. Визначено, що одним із дієвих інструментів радянської агітації є відмова від Я-унікальності, репресивна мовна політика. Це вплинуло на рекламний текст, створений за часів культу особи.

Матеріал надійшов 18.08.2019

Біографія автора

Ірина Іванова, Харківська державна академія культури

доктор філологічних наук, доцент, Харківська державна академія культури

Посилання

  1. Halkevych, Т., & Donets, М. (2014). Ukrainskyi drukovanyi plakat 1950—1992 rokiv z fondiv Natsionalnoi biblioteky Ukrainy im. V I. Vernadskoho [Ukrainian printed poster of 1950—1992 from the collections of the National Library o f Ukraine. VI Vernadsky] (Vol. 1. Ukrainskyi drukovanyi plakat 1950-1964 rokiv z fondiv Natsionalnoi biblioteky Ukrainy im. V. I. Vernadskoho [Ukrainian printed poster 1950-1964 from funds Vernadsky National Library of Ukraine]). Kyiv: Vyd-vo Nats, b-ky Ukrainy im. V. I. Vernadskoho [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.15407/rksu.24.151
  2. Khazaherov, H. (2002). Polytycheskaia rytoryka [Political rhetoric]. Moskva: Nykkolo-Medya [in Russian].
  3. Nepyivoda, N. (2003). Interaktyvnastylistyka [Interactive stylistics]. Styli tekst, 4,6-18 [in Ukrainian].
  4. Sherekh, Yu. (1949). Dumky proty techii [Thoughts against the current]. [Ulm]: Ukraina [in Ukrainian].
  5. Shevelov, (Sherekh) Yu. (2001). Ya — mene — meni... (i dovkruhy) [I — me (and around)] (Vol. 2. V Evropi). Kharkiv; Niu-Iork: Vydannia chasopysu “Berezil”, Vydavnytstvo M. R Kots [in Ukrainian].
  6. Shevelov, Yu. (2014). Dorohoiu vidradianshchennia: publitsystychni ta naukovi teksty 1941—1943 rr.(Kharkivskyi period) [The road of revival]. Kharkiv: Kharkivske istoryko-filolohichne tovarystvo [in Ukrainian].
  7. Tytarenko, D. (2006). Liudskyi faktor v okupatsiinii periodychnii presi Skhidnoi Ukrainy (1941 — 1943 rr.) [The Human Factor in the Occupation Periodical of Eastern Ukraine (1941-1943)]. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu “Ostorozka akademiia”. Historical sciences, 7, 216-237 [in Ukrainian].
  8. Uzh (Universalnyi zhumal) [General magazine]. (1929). Kharkiv [in Ukrainian].
  9. Vakulenko, S. (2018). Prekrasnodushnist posered zhakhittia [Greatness in the midst of horror]. Retrieved from https://savchook.com/wp-content/uploads/2018/02/Shlvybrane.pdf [in Ukrainian].
  10. Vladymyrska, H. O., & Vladymyrskyi, P. O. (2009). Reklama [Advertising]. Kyiv: Kondor [in Ukrainian].
  11. Zirka, V. V. (2012). Slovo v reklame: lynhvostylystycheskyi aspekt [The word in advertising: Linguostylistic aspect]. Dnepropetrovsk [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Іванова, І. (2020). Ю. Шевельов про втрату я-унікальності в радянській українській рекламі. Мова: класичне - модерне - постмодерне, (5), 73–83. https://doi.org/10.18523/lcmp2522-9281.2019.5.73-83