Заголовки у редакційних статтях The Guardian: синтаксис і семантика іменникових словосполучень
DOI:
https://doi.org/10.18523/lcmp2522-9281.2021.7.122-142Ключові слова:
редакційні статті, заголовки, іменні фрази, детермінанти, препозиція, постпозиція, семантичні ознакиАнотація
Постановка проблеми. Ми розглядаємо заголовки як першу взаємо- дію між авторами новин, які кодують повідомлення, і читачами, які деко- дують повідомлення, щоб задовольнити свою потребу в інформації. Це складне завдання для обох сторін, оскільки специфічна граматика, образна мова та стратегії переконання передбачають розуміння культурного коду та соціально-політичного контексту. Заголовок редакційної статті The Guardian розглядається як двокомпонентна структура, розділена двокрап- ками, в якій перша частина називає тему, а друга виступає як коментар. Отже, мовні засоби для вираження цих повідомлень потребують глибокого вивчення.
Мета статті. Метою нашого дослідження є виявити типові моделі іменникових словосполучень (ІС) у редакційних заголовках The Guardian та детально описати їх структурні та семантичні особливості.
Методи дослідження. Ми використовуємо метод лінгвістичного спо- стереження, описовий метод та контекстуально-інтерпретаційний метод для аналізу 265 ІС. Структурний метод застосовано на основі дистрибу- тивного аналізу та аналізу за безпосередніми складниками.
Основні результати дослідження. Ми встановили високу частотність ІС і визначили, що всі загальновідомі вісім моделей ІС використовуються у редакційних заголовках The Guardian. Однак їх розподіл непропорцій- ний: структури PRE-MODIFIER + NOUN / DETERMINER + PRE- MODIFIER + NOUN найбільш вживаються для найменування теми, а NOUN + POST-MODIFIER / DETERMINER + NOUN + POST-MODIFIER для її коментування. Типовою є премодифікація за допомогою іменників та постмодифікація за допомогою прийменників. Поєднуючи традиційний і системно-функціональний підхід до прикметників у препозиції, ми з’ясували, що вони в основному є субстантивованими та функціонують як характерологічні епітети у темі; водночас у коментарі спостерігається тен- денція до описово-оцінних епітетів. У статті описано семантичні кореляції у фразах, де головний та залежний компоненти виражені іменниками.
Висновки і перспективи. У роботі висвітлено різноманітність та по- ширеність структурно різних ІС. Автори редакційних статей намагаються уникати складних словосполучень з декількома іменниками у препозиції, оскільки це може спричинити смислову неоднозначність. ІС із сурядним зв’язком зафіксовано лише в темі й наведено їх семантичні моделі.
Об’єктом подальших досліджень можуть бути інші типи словосполу- чень у редакційних заголовках The Guardian та стратегії розвитку теми у частині-коментарі.
Посилання
- Abdullah, N., & Frost, R. A. (2007). Rethinking the Semantics of Complex Nominals. In Z. Kobti, & D. Wu (Eds.), Advances in Artificial Intelligence. Canadian AI 2007. Lecture Notes in Computer Science, vol. 4509. Springer, Berlin, Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-540-72665-4_43
- Amer, M. (2017). Critical discourse analysis of war reporting in the international press: the case of the Gaza war of 2008–2009. Palgrave Commun, 3, 13. https://doi.org/10.1057/s41599-017-0015-2
- Biber, D., & Gray, B. (2011). Grammatical change in the noun phrase: The influence of written lan- guage use. English Language and Linguistics, 15 (2), 223–250. https://doi.org/10.1017/ S1360674311000025
- Biber, D., Grieve, J., & Iberri-Shea, G. (2009). Noun phrase modification. In G. Rohdenburg, & J. Schlüter (Eds.), One language, two grammars? Differences between British and American Eng- lish (pp. 182–193). (Studies in English language). Cambridge University Press. Retrieved from http://www.cambridge.org/gb/knowledge/isbn/item1174282/?site_locale=en_GB.
- Breban, T., & Kolkmann, J. (2019). Special issue: Different perspectives on proper noun modifiers. English Language and Linguistics, 23 (4), 749–758. https://doi.org/10.1017/s136067431900025x Delahunty, G., & Garvey, J. (2010). English language: From sound to sense. Colorado: The WAC Clearinghouse.
- Frimpong, G. (2017). Subordination Across Ghanaian and British Newspaper Editorials: A Register Perspective. Ghana Journal of Linguistics, 6.1, 75–119. Retrieved from https://www.ajol.info/index.php/gjl/article/view/158298.
- Greenbaum, S., & Nelson, G. (2009). An introduction to English grammar (3rd ed.). Pearson Education.
- Halliday, M., & Matthiessen, C. M. (2014). Halliday’s introduction to Functional grammar (4th ed.). London: Routledge. Retrieved from http://web.b.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?vid=1&sid=db0bf991-9b60-48a9-ba77-4370aa72fe61%40pdc-v-sessmgr01.
- Khodabandeh, F. (2007). A Contrastive Analysis of English and Persian Newspaper Headlines. Lin- guistics Journal, 2 (1), 91–127. Retrieved from http://web.b.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?vid=0&sid=ae1d3129-9a66-4f5e-9688-3b1e082d1948%40pdc-v-sessmgr01. Koptjevskaja-Tamm, M. & Rosenbach, A. (2005). On the fuzziness of nominal determination. MS, University of Stockholm and University of Düsseldorf (pp. 1–72). Retrieved from https://doc-player.net/133501032-On-the-fuzziness-of-nominal-determination.html.
- Marcoci, S. (2014). Some Typical Linguistic Features of English Newspaper Headlines. Linguistic & Philosophical Investigations, 13, 708–714. Moldovan, D., Badulescu, A., Tatu, M., & Antohe, D. (2004). Models for the Semantic Classification of Noun Phrases. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/2949742_Models_for_the_Semantic_Classification_of_Noun_Phrases.
- Ono, T., & Thompson, S. A. (2020). The ‘noun phrase’ across languages: An emergent unit in interaction. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company. Retrieved from https://books.google. com.ua/books?hl=uk&lr=&id=79_sDwAAQBAJ&oi=fnd&pg=PA153&dq=noun+phrases+in+en glish&ots.
- Piotrkowicz, A., Dimitrova, V., Otterbacher, J., & Markert, K. (2017). Headlines Matter: Using Head- lines to Predict the Popularity of News Articles on Twitter and Facebook. In Proceedings of the Eleventh International AAAI Conference on Web and Social Media (ICWSM 2017). Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/316938303_Headlines_Matter_Using_Headlines_ to_Predict_the_Popularity_of_News_Articles_on_Twitter_and_Facebook.
- Priven, D. (2020). “All These Nouns Together Just Don’t Make Sense!”: An Investigation of EAP Students’ Challenges with Complex Noun Phrases in First-Year College-Level Text- books. Canadian Journal of Applied Linguistics, 23 (1), 93–116. https://doi.org/10.37213/ cjal.2020.28700
- Quirk, R., Greenbaum, S., Leech, G., & Svartvik, J. (1985). A Comprehensive Grammar of the English Language. London: Longman.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Larysa Pavlenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
а) Автори зберігають за собою авторські права на твір на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License CC BY 4.0, котра дозволяє іншим особам вільно поширювати (копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі) та змінювати (міксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних) опублікований твір на умовах зазначення авторства.
б) Журнал дозволяє автору (авторам) зберігати авторські права без обмежень.
в) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо поширення твору (наприклад, розміщувати роботу в електронному репозитарії), за умови збереження посилання на його першу публікацію. (Див. Політика Самоархівування)
г) Політика журналу дозволяє розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у репозитаріях) тексту статті, як до подання його до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).