DOI: https://doi.org/10.18523/lcmp2522-92812017123377

До питання про мовну толерантність (результати опитування, проведеного у Вінницькій області)

Taras Tkachuk

Анотація


Стаття продовжує цикл опитувань, метою яких було з’ясування факторів впливу на вибір мови в білінгвальному середовищі. В аналізованому опитуванні, проведеному у Вінниці та Вінницькій області, охоплено 560 старшокласників віком 14–17 років. Результати анкетування дали змогу зробити висновки про психологічні чинники, що впливають на респондента, який перебуває в двомовному середовищі.

Ключові слова


українсько-російський білінгвізм; двомовність; фактори впливу на формування білінгвізму; престижність мови

Повний текст:

PDF

Посилання


Gardner, R. A. Social Psychology and Second Language Learning: The Role of Attitudes and Motivation. Maryland: Edward Arnold LTD, 1985.

Movna sytuatsiya v Ukrayini: tendentsiyi hromads'koyi dumky u 2005–2006 rr. ta propozytsiyi shchodo derzhavnoyi movnoyi polityky (Language situation in Ukraine: tendencies of public opinion in 2005–2006 and proposals on the state language policy). Web: 26 June. 2017.

Tkachuk, Taras. „Chy vplyvaye riven' finansovoho zabezpechennya sim’yi na vybir movy v bilinhval'nomu seredovyshchi? (Does the level of a family’s financial security affect the choice of language in a bilingual environment?)” Naukovi zapysky. Seriya: Filolohichni nauky, Kropyvnyts’kyi, (Philological sciences) 145 (2016): 50-54.

Tkachuk, Taras. “Impact factors that influence choice of language of communication in bilingual environment”. Jahrbuch der ІV. Internationalen virtuellen Konferenz der Ukrainistik „Dialog der Sprachen - Dialog der Kulturen. Die Ukraine aus globaler Sicht“. Reihe: Internationale virtuelle Konferenz der Ukrainistik. Bd. 2013 Herausgegeben von Olena Novikova, Peter Hilkes, Ulrich Schweier. Verlag Otto Sagner, München. Berlin, 2014. 248-255.

Tkachuk, Taras. “Rol' shkoly u formuvanni ukrayinomovnoho hromadyanyna. Problema ukrayins'koyi identychnosti v suchasnomu osvitn'omu protsesi (The role of the school in the formation of a Ukrainian-speaking citizen. The problem of Ukrainian identity in the modern educational process: Collected Works.)”. Zbirnyk naukovykh prats' (KVNZ “Vinnytsia academy of continuing education”) – Vinnytsya, (2015): 32-37.

Tkachuk, Taras. “Ukrainian-Russian Bilingualism in Urban Settings”. Sociolinguistics Symposium 19. Berlin. 2012: 97.

Tkachuk, Taras. “Vplyv rivnya osvichenosti rodyny na vybir movy respondentom v umovakh ukrayins'ko-rosiys'koho bilinhvizmu (The impact of family literacy on the respondent’s language choice in Ukrainian-Russian bilingual environment)” Visnyk Dnipropetrovs'koho universytetu. Seriya “Movoznavstvo” (Bulletin of Dnipropetrovsk University. Series Linguistics) 11/21(2) (2015): 129-133.

Zaliznyak, Hanna, and Larysa Masenko. “Movna sytuatsiya Kyieva: den’ s’yohodnishniy ta pryideshniy (The language situation in Kyiv: the present day and the future). Kyiv: Vydavnychyy dim “MM Akademiya”, 2001.






Copyright (c) 2018 Taras Tkachuk

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.